آموزشگاه فنی حرفه ای کاردانش

همه چیز درمورد Antminer T15, S15

ماین کردن کاری زمان بر و پر هزینه است. در صورتی که کوچک ترین مشکلی برای ماینر مورد نظر پیش آید؛ حتی اگر مدت زمان کوتاهی این عمل طول بکشد؛ باز هم خسارات زیادی وارد خواهد کرد. به همین دلیل مسئله تعمیرات ماینر پس از نصب آن از مهم ترین معضلات در زمینه ماینیگ می‌باشد. بنابراین تعمیرکاران این حرفه در کشورهای مختلف با بازارکار خوبی رو به رو هستند. همچنین در ایران، درآمد بالایی کسب می‌نمایند.

برای علاقه مندان به این مهارت، آموزشگاه فنی و حرفه ای کاردانش، دوره آموزش نصب و راه اندازی فارم ماینر و دوره آموزش تعمیرات ماینر را برگزار می‌‌کند. ویژگی های این دوره شامل ارائه مدرک بین المللی معتبر و پشتیبانی مادام العمر هنرجویان است. از دیگر ویژگی های آموزشگاه کاردانش، آموزشهای ویژه اساتید ماست؛ که به کمک آنها بلافاصله پس از پایان دوره، هنرجویان وارد بازارکار خواهند شد.

ویژگی های Antminer T15, S15

همه چیز درمورد Antminer T15, S15

دستکاه ماینر S15، بیشتر شبیه پرچمدار است. ماینر دو هدف دارد. هدف اول به حداکثر رساندن هشینگ و دومی کاهش هزینه برق است. T15 راحت تر عملکرد و هزینه کمتر است، تراشه ها تا 7 نانومتر ادامه می دهند. از ویژگی های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع اول

نوع دوم

ماینرهای جدید بالقوه هنوز از این سرویس استفاده می‌کنند. الگوریتم مورد نظر را انتخاب کنید، هش و مصرف مشخص شده و سپس نتیجه را ببینید. S15 را در دو حالت تست کنید؛ با کارایی بالا  هاراتون 28 TH/s و مصرف 1596 وات. تقریبا 6.5 دلار به ازای درآمد و 4.58 دلار سود برای زمانی که قیمت یک کیلووات در 5 سنت است. حال بیایید به رژیم کارایی بپردازیم. اینجا 17 TH/s و 850 وات می‌یاشد. یعنی کمی کمتر از سه دلار سود دارد.

این روش را برای مدل جوان‌تر تکرار کنید. برای عملکرد عالی، ASIC 23 TH/s و 1541 وات صادر می کند. 3.49 دلار در روز برای همان قیمت خروجی است. حالت صرفه جویی در انرژی را با 20 TH/s و مصرف 1200 وات تخمین بزنید. 3.2 دلار در روز به بیت کوین. نتیجه استخراج بیت کوین کش کمی عقب تر است.

ارقام اجازه می دهند تا در مورد دستگاه بازپرداخت نتیجه گیری کنیم. منطقی است که حداکثر عملکرد را در نظر بگیرید. قیمت 1475 دلار را برای حداکثر سود بر 4.58 دلار تقسیم کنید. 322 روز یا تقریبا 11 ماه دریافت خواهید کرد. نتیجه مربوط به ثبات شبکه و نرخ ارز است. همین کار را با نشانگرهای Antminer T15 انجام دهید. 913 دلار قیمت ها تقسیم بر 3.49 دلار سود است. 261 روز یا تقریبا 9 ماه دریافت به ازای این مقدار بدست می‌آورید.

حالت ذخیره انرژی دستگاه Antminer T15, S15

دستگاه ماینینگ Antminer S15، در ابداعی جدید از دو حالت استخراج متفاوت پشتیبانی می‏‌نماید.

 مصرف انرژی بالا

در این حالت، این دستگاه استخراج به مقدار ۱۵۹۶ وات برق مصرف خواهد کرد. قدرت پردازشی آن برابر با ۲۸ تراهش است. این مقدار مصرف انرژی در مقابل قدرت استخراج که برای تولیدکنندگان فراهم خواهد یود، بسیار ناچیز می‌باشد. حتی به سادگی از طریق افزایش میزان تولید، قابل جبران خواهد بود.

 ذخیره انرژی

حالت (Power Saver) دستگاه، قادر خواهد بود که به مقدار ۸۵۰ وات مصرف انرژی داشته باشد. این به آن معنی است که قدرت پردازش۱۷ تراهش می‌شود. بنابراین باز هم رقم قابل توجهی است.

این قابلیت، Antminer S15 را به عنوان یکی از گزینه‏ های محبوب در استفاده برای ماینینگ در محیط خانه تبدیل می‌کند. از جمله دلایل استفاده از حالت ذخیره انرژی، می‌‏توان به کاهش دمای دستگاه استخراج و کاهش میزان صدا اشاره کرد.

بررسی درآمد ماینر T15 و S15

درآمد دستگاه های ماینر به صورت کلی متفیر است. با این حال،به طور تقریبی هشبرد S15، روزانه 6.10 دلار و ماهانه 183.09 دلار آمریکا در آمد دارد. بنابراین با توجه به قیمت 1300 دلاری این دستگاه، بازگشت سرمایه حدود 7 ماه طول خاهد کشید. این زمان به نسبت سایر گزینه های استخراج بیت کوین گزینه متوسط و نسبتا مناسبی است.

قیمت خرید ماینر T15 وS15

قیمت  دستگاه S15 و T15 در مارکت های جهانی بین 1300 تا 1400 دلار است. با توجه به قیمت ارز 14 هزار تومانی کنونی، حدود 18 تا 20 میلیون تومان ارزش گذاری خواهد شد.

راهنمای تعمیر هشبرد ANTMINER S15 t15

اصول S15 و T15 اساساً یکسان است. بنابراین ما از همان روشهای تشخیص استفاده میکنیم. این نسخه شامل نمودار شماتیک مدار اصلی و جهت سیگنال چیپ و معرفی ولتاژ است.

هشبرد Antminer S15 دارای 72 چیپ BM1391AE است و جهت سیگنال به ترتیب از U1 به U72 منتقل می شود. هشبرد Antminer T15 دارای 60 تراشه BM1391AE است و جهت سیگنال به ترتیب از U1 به U60 منتقل میشود. هش برد Antminer S15 دارای 12 دامنه ولتاژ است. هر دامنه ولتاژ شامل 6 چیپ می‌شود. برد Antminer T15 دارای 12 دامنه ولتاژ و هر دامنه ولتاژ شامل 5 چیپ است.

هنوز هم از 5 تست پوینت برای تعمیرات استفاده می‌کنیم. پنج نقطه آزمون عبارتند از: CLK / CO / RI / RST / BO. بعضی از نسخه های هشبرد علامت تست پوینت را یادداشت نکردند.

سایر مقاله های مرتبط به موضوع ماینر ها و ماینیگ:

چگونه هشبرد Antminer t17  را تعمیر کنیم

نصب و راه اندازی استخراج از ماینر m20s

خروج از نسخه موبایل