آموزشگاه فنی حرفه ای کاردانش

آموزش کامل صرافی بایننس

این روزها محبوبیت و فراگیری ارزهای دیجیتال، همچنین کاربردشان در بازارهای جهانی رو به افزایش است. برخورداری از دانش و اطلاعات در این زمینه، روش مناسبی برای درآمدزایی و ورود به عرصه های بین المللی کسب و کار خواهد بود.

برای کمک به یادگیری بهتر علاقه مندان، آموزشگاه کاردانش برگزارکننده دوره آموزش جامع بازار فارکس و دوره آموزش ارزهای دیجیتال می‌باشد. این دوره ها شامل آشنایی تا کسب درآمد به صورت حرفه‌ای هستند. همچنین آموزش ها توسط اساتید مجرب و متخصص فعال در این حوزه، صورت خواهند گرفت.

بایننس چیست؟

binance

بایننس یک صرافی جهانی است که بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال در آن خریدوفروش می‌شود. ساخت حساب در این صرافی کاملاً رایگان است. این کار در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود. بایننس در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. با توجه به رشد سریع با پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمند خود در اواسط ۲۰۲۱، حجم معاملات روزانه بایننس به‌طور میانگین به بیش از20 میلیارد دلار رسید. این یعنی که نقدشوندگی و تعداد خریداران و فروشندگان به‌شدت بالایی دارد.

 از جمله دلایل رشد سریع بایننس را می‌توان حجم معاملات بسیار بالا، نداشتن سوابق بد، محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی و وجود صندوق بیمه در صورت هک و رخنه امنیتی، اعتبار و امنیت در نظر گرفت. مدیرعامل بایننس، یک فرد چینی‌الاصل به‌نام چانگ‌پنگ‌ ژائو است، و بیشتر با لقب CZ یاد می‌شود.
همچنین علاوه بر امکان معامله در وب‌سایت اصلی، این صرافی برای موبایل و کامپیوترهای شخصی اپلیکیشن مخصوص دارد؛ که ترید را برای کاربران آسان می‌کند.

نحوه کار با بایننس چگونه است؟

در بایننس، خریداران و فروشندگان سفارشات خرید یا فروش خود را ثبت و بایننس معامله بین این دو را خیلی سریع برقرار خواهد کرد. در این معامله بایننس نیز مقداری کمیسیون دریافت خواهد نمود. برای مثال؛ وقتی شما یک سفارش خرید ثبت می‌کنید، سیستم بایننس از میان سفارش‌های فروش که معامله‌گران دیگر ثبت کرده‌اند، می‌گردد و سفارش شما را تکمیل می‌کند. بنابراین بایننس بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را نمی‌فروشد، بلکه یک واسطه بین خریداران و فروشندگان است.

اغلب کاربران ایرانی برای انجام معامله در این صرافی ابتدا از سایت‌های صرافی ایرانی، بیت کوین یا تتر خریداری می‌کنند؛ سپس با انتقال ارزهای خریداری‌شده به بایننس، معامله انجام می‌دهند.

کارمزد صرافی بایننس

کارمزد صرافی بایننس برای کاربران مختلف، متفاوت و به سطح آنها مرتبط است. افرادی که حجم معاملات ماهانه‌شان زیر ۵۰ بیت کوین است، برای هر معامله ۰.۱ درصد از مبلغ معامله را پرداخت می‌کنند.کارمزدها می‌توانند تا ۲۵ درصد کاهش یابند. این در صورتی است که در معاملات خود از ارز دیجیتال داخلی بایننس، بایننس کوین (BNB)، استفاده کنید.
بایننس برای واریز و شارژ حساب کارمزدی دریافت نمی‌کند. تنها برداشت‌ها از این صرافی دارای کارمزد هستند که نسبت به نوع ارز دیجیتال متغیر خواهند بود.

به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی ایران، کاربران ایرانی صرافی‌های خارجی همیشه در معرض خطر بلوکه‌شدن دارایی‌ها قرار دارند و بایننس هم از آنجا که به‌صورت بین‌المللی فعالیت می‌کند، از این قاعده مستثنی نیست.

اگر در بایننس یا هر صرافی خارجی دیگری معامله می‌کنید، همیشه خطر مسدودشدن حساب را در ذهن خود داشته باشید. برای مثال، صرافی بیترکس در سال ۲۰۱۷ صدها هزار دلار از دارایی‌های کاربران ایرانی را بلوکه و بعد از دو سال آنها را آزاد کرد. صرافی‌ بایننس نیز بارها در اطلاعیه‌های رسمی خاطر نشان کرده است که خیلی تمایلی به میزبانی از ساکنان کشورهای تحت‌تحریم ندارد.

تغییر آی پی

با آی‌پی ایران وارد صرافی بایننس نشوید و حتماً آی‌پی خود را تغییر دهید. به‌دلیل شرایط قانون‌گذاری ایالات‌متحده، از کشوری به‌جز آمریکا متصل شوید. سعی کنید از نرم‌افزارها و اشتراک‌هایی استفاده کنید تا همیشه بتوانید کشور خود را ثابت نگه دارید.
معامله‌گران حرفه‌ای استفاده از یک سرور مجازی (VPS) را پیشنهاد می‌کنند. سروری مجازی که در یک کشور خارجی قرار دارد و همیشه روشن است و شما می‌توانید با گوشی یا کامپیوتر از راه دور به آن دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید از طریق آن وارد سایت بایننس شوید.

شماره خود را وارد نکنید

پس از ثبت‌نام در بایننس، از شما می‌خواهد که برای امنیت بیشتر، تأیید دو عاملی (2FA) را فعال کنید. با فعال‌سازی آن، برای ورود به حساب علاوه بر واردکردن گذرواژه، به عامل دیگر جهت تایید هویت خود نیاز دارید.

  1. استفاده از شماره موبایل برای ارسال کد تأیید پیامکی در هر بار ورود
  2. استفاده از نرم افزار «Google Authenticator» و واردکردن کد ارسال شده آن در هر بار ورود

تمام موارد فوق خطر مسدودیت شما را کاهش خواهند داد، اما آن را به صفر نمی‌رسانند. در صورتی که حساب شما در بایننس مسدود شد، به پشتیبانی  بایننس یک پیام به زبان انگلیسی ارسال کنید و درخواست برداشت دهید. تاکنون ده‌ها کاربر گزارش موفقیت برداشت از حساب مسدود خود را داده اند.

نحوه کسب درآمد از بایننس

  1.  ثبت نام حساب: با ایمیل یا شماره تلفن خود یک حساب بایننس را در اپلیکیشن، وب سایت یا اپلیکیشن دسکتاپ بایننس ایجاد کنید. 
  2. تأیید کامل: برای باز کردن محدودیت‌های واریز و برداشت فیات، می‌توانید تأیید هویت را در حساب خود تکمیل کنید. این فرآیند معمولاً چند دقیقه طول می‌کشد. شامل تأیید اطلاعات اولیه حساب شما، ارائه اسناد شناسایی و بارگذاری یک عکس سلفی یا پرتره است. مطمئن شوید که حساب بایننس خود را ایمن کنید.
  3.  سپرده گذاری کریپتو:  می توانید ارزهای دیجیتال رل در کیف پول بایننس خود سپرده گذاری کنید. در صورتی که آنها را قبلا در کیف پول دیگری نگه داشته اید.
  4.  کریپتو بخرید: می‌توانید بیش از 50 ارز فیات مانند EUR، BRL و AUD را با استفاده از حواله بانک یا کارت‌های بانکی به حساب بایننس خود واریز کنید.ایم کار با توجه به کشورتان انجام می‌شود. سپش، از آنها برای خرید مستقیم رمزنگار استفاده کنید. همچنین می‌توانید مستقیماً با استفاده از کارت خود در وب‌سایت بایننس یا Lite Mode در اپلیکیشن بایننس، ارز دیجیتال خریداری کنید.
  5.  محصولات بایننس را کاوش کنید:  در بازار اسپات، می‌توانید صدها ارز دیجیتال از جمله BNB را معامله کنید. BNB یا بایننس کوین، اکوسیستم بایننس را تقویت می کند و سکه اصلی زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس است. بایننس کوین در مواردی مانند؛ پرداخت هزینه های معاملاتی در صرافی بایننس و Binance DEX (صرافی غیرمتمرکز)، پرداخت برای کالاها و خدمات به صورت آنلاین استفاده می‌شود. همچنین اگر تصمیم به پرداخت هزینه های معاملاتی در BNB در این صرافی دارید، می توانید از تخفیف ویژه برخوردار شوید.

سایر خدمات بایننس

معاملات مارجین:  با قرض‌گرفتن از صرافی از طریق اهرم‌های مختلف می‌توانید معاملات مارجین انجام دهید. البته این کار ریسک بسیار بالایی دارد و به معامله‌گران تازه‌کار توصیه نمی‌شود.
معاملات آتی: امکان شرط‌بندی روی آینده قیمت ارزهای دیجیتال با استفاده از قراردادهای آتی در بایننس وجود دارد که البته مثل مارجین ریسک آن بسیار بالا است.
وام‌دهی بایننس: شما می‌توانید دارایی‌های خود را در اختیار بایننس قرار بدهید و سود سالانه ثابت و دریافت کنید.
شرکت در اثبات سهام یا Staking: اثبات سهام روشی است برای تأیید تراکنش‌های بلاک چین که برخلاف اثبات کار یا استخراج، نیاز به تجهیزات سخت‌افزاری ندارد. افراد برای مشارکت در این روش، باید ارز دیجیتال موردنظر را خریداری کنند و به شبکه اختصاص دهند. به این صورت تراکنش‌های شبکه تأید و هر سال مقداری به ارزهای دیجیتال آن‌ها اضافه می‌شود. در بایننس امکان مشارکت در اثبات سهام بسیاری از ارزهای دیجیتال وجود دارد.

خروج از نسخه موبایل