آموزشگاه فنی حرفه ای کاردانش

عوامل ایجاد سر و صدا در پکیج

این روزها پکیج ها بسیار پرکاربرد و مهم شده اند. به همین دلیل خراب شدن آنها دور از انتظار نخواهد بود. خرابی در پکیج‌ها با سروصدا همراه می‌باشد. در این مقاله به بررسی عوامل ایجاد سر و صدا پکیج خواهیم پرداخت؛ پس لطفا تا ادامه مطلب همراه ما باشید.

اما تعمیرات پکیج کاری تخصصی است و باید پیش از هر چیزی به این موضوع توجه کرد. به همین منظور آموزشگاه کاردانش با برگزاری دوره آموزش تعمیرات پکیج به علاقه مندان این حرفه فرصت یادگیری توسط اساتید مجرب و متخصص را می‌دهد. از ویژگی های این دوره پشتیبانی مادام العمر و ارائه مدرک معتبر و بین المللی است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

عوامل ایجاد سر و صدا در پکیج

عوامل ایجاد سر و صدا در پکیج

صدا دادن پکیج ها به صورت کلی دلایل مختلفی دارد. به عنوان مثال در زیر  لیستی  از عوامل ایجاد سر و صدا در پکیج در انواع برند های پکیج را بررسی خواهیم کرد.

صدای بنگ بنگ در پکیج بوتان

این موضوع به علت توقف آب در مسیر حرکت به صورت نگهانی است.

صدای فن در پکیج بوتان

این مورد می‌تواند به دلیل کاهش یافتن طول عمر دستگاه باشد. از جمله دلایل این مشکل به شکستن و یا گرد و غبار موجود در پکیج اشاره می‌شود. ناخالصی های موجود در پره های این وسیله، باعث ایجاد مشکل شده و صداهای ناهنجاری ایجاد خواهد کرد. بروز طولانی مدت این مشکل باعث خاموشی یا خرابی پکیج خواهد شد. در نهایت باعث کاهش عمر این وسیله می‌شود. برای تعمیرات آن نیز می‌توان آن ها را تعویض کرد. در شهرهای آلوده که ذرات گرد و غبار زیادی وجود دارد، احتمال کوتاه شدن عمر پکیج ها بیشتر است.

دلایل یه وجود آمدن صدا در انواع پکیج

پکیج یکی از سیستم های گرمایشی پر استفاده در ساختمان ها است.  به جای موتورخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پکیج ها در مواردی دچار مشکل خواهند شد. پکیج ها با هر برندی ممکن است دلایل خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشد.

علت صدای پکیج بوتان

یکی از مشکلات رایج در پکیج بوتان، مشکل صدا دادن آن است. که باعث اذیت و آزار مشتریانی شده است که از این پکیج خانگی استفاده می‌نمایند.

صدای تق تق پکیج بوتان

به دلیل  لوله های اتصال پکیج، که خیلی تنگ داخل کف یا دیوار نصب شده اند؛ صدای تق تق در پکیج ایجاد خواهد شد. این صدا جای نگرانی ندارد و مشکلی جزئی است.

علت زوزه کشیدن پکیج بوتان

اولین علت زوزه کشیدن پکیج بوتان وجود رسوب در مبدل ثانویه و گرفتن صافی برگشت است. دومین علت زوزه کشیدن پکیج بوتان لرزش فن پکیج است که این مشکل را می توانید خودتان از طریق صداگیری فن با گذاشتن لاستیک در قسمت هایی که لرزش دارد برطرف کنید. وجود هوا در مسیر رادیاتور ها و تراز نبودن و کج بودن پکیج هم می‌تواند از دیگر علت های زوزه کشیدن پکیج بوتان باشد.

صدای ضربه یا چکش در پکیج بوتان

صدای ضربه یا چکش در پکیج بوتان به خاطر صدای پمپ پکیج است. در این صورت باید برای پمپ، ضربه گیر نصب شود تا این صدا کاهش پیدا کند. اگر نصب ضربه گیر فایده ای نداشت در این صورت باید سرعت پمپ بررسی شود. دلیل دیگر صدای ضربه یا چکش در پکیج بوتان؛ مربوط به حجم آب در گردش است. امکان دارد قطر لوله های استفاده شده برای آن حجم از آب خیلی کوچک باشد.

صدا دادن پکیج ایران رادیاتور

علت صدای پکیج ایران رادیاتور: پکیج‌های ایران رادیاتور یکی از برندهای محبوب در بازار ایران است. این برند پکیج به ندرت دچار سر و صدا می‌شود.

دمای بالای بخار آب پکیج

برای جلوگیری از چنین اتفاقی نباید اجازه دهید که دمای پکیج به میزانی برسد که آب درون لوله‌ها را به بخار تبدیل نماید. برای رفع این مشکل باید پکیج را کج کنید به شکلی که شیب بگیرد اما اگر پکیج قابلیت جابه‌جایی نداشت باید آن را هواگیری کنید.

علت صدای سوت در پکیج ایران رادیاتور

اشکال در دریچه هوا: برای رفع این مشکل بهتر است در ابتدا ترموستات این بخش را ببندید. سپس اقدام به تعویض دریچه کنید. در هنگام تعویض دریچه مراقب باشید تا به لوله پایینی که دریچه به آن متصل شده است آسیبی وارد نشود. همچنین بعد از انجام تعویض خوب دریچه را آب‌بندی کنید تا چکه نکند. برای این کار می‌توانید از تفلون استفاده کنید.

علت صدا دادن پکیج ایساتیس

صدا دادن پکیج ایساتیس می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. دلایل صدا دادن پکیج ایساتیس عبارتند از:

گاهی حل کردن این مشکلات بسیار تخصصی و فنی است. بنابراین بهتر است که از یک تعمیرکار متخصص و با تجربه در این زمینه برای تعمیر پکیج ایساتیس خود کمک بگیرید تا پکیج شما دچار مشکلات دیگری نشود.

صدا دادن پکیج گلدیران

علت صدای پکیج گلدیران: بیشترین صدا مربوط به اولین لوله سمت راست زیر پکیج است. این لوله به پمپ دستگاه متصل و ممکن است به دلیل حرکت پمپ و لرزش حاصل از آن باشد. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم تا لوله را با دست نگه دارید. عامل دیگر ایجاد صدا می‌تواند وجود هوا در سیکل رادیاتورها و یا پمپ دستگاه است که در این حالت باید رادیاتور را هواگیری کنید.

علت صدای تق تق آبگرمکن دیواری

صدای تق تق آبگرمکن دیواری معمولا در تمامی آبگرمکن های دیواری وجود دارد. علت اصلی صدای تق تق آبگرمکن دیواری وجود هوا در مدار گرمایش و همینطور رسوب گرفتن مدار رادیاتور است. لازم به ذکر است که علت صدای تق تق آبگرمکن دیواری و علت صدای تق تق پکیج دیواری مدل های مختلف هنوز به طور واضح مشخص نشده است تمامی اجزای پکیج می‌توانند در تولید صدای تق تق آبگرمکن دیواری نقش داشته باشند.

راه حل مشکل صدا دادن انواع پکیج

با بررسی عوامل ذکر شده به راحتی می توانید علت صدا دادن شوفاژ، آبگرمکن دیواری (پکیج) خود را پیدا کرده و آن را برطرف کنید. عواملی مانند هواگیری ، لوله کشی صحیح، تغییر دادن فن پکیج ها و تعادل آب از راه حل های بارز این مشکل می باشد.

پیشگیری از بروز مشکل صدا دادن پکیج

یکی از بهترین راه حل ها برای پیشگیری از بروز مشکل صدا دادن پکیج سرویس دوره ای است. توجه به عملکرد پکیج دیواری بسیار اهمیت دارد و بهتر است با بررسی پکیج از بروز مشکلات جدی جلوگیری خواهید کرد.

خروج از نسخه موبایل