آموزشگاه فنی حرفه ای کاردانش

رفع مشکل ضعیف شدن صدا در گوشی های اندروید

در شرایطی که مشکلاتی مانند ضعیف شدن صدای گوشی برای تلفن همراه شما پیش می‌آیند؛ پیش از هر چیزی مطمئن شوید، که می‌توانید آن را به تنهایی رفع عیب کنید. این موضوع بسیار مهمی است. اگر اندک بی دقتی در پروسه عیب یابی شما رخ دهد، باعث ایجاد مشکلات بیشتری خواهد شد. به همین دلیل اگر هیچ یک از مراحل رفع مشکل ضعیف شدن صدا در گوشی های اندروید در این مقاله کمکی به شما نکرد؛ مطمئن شوید تعمیرکار قابل اعتمادی را انتخاب کنید. چرا که تلفن های همراه، وسایل شخصی هستند.

ممکن است شما به تعمیرات موبایل علاقه مند باشید. در این صورت آموزشگاه فنی و مهندسی کاردانش مفتخر است به شما اعلام کند، با شرکت در دوره آموزش تعمیرات موبایل می‌توانید در مدت زمان اندک از کمک بهترین اساتید حرفه تعمیرات موبایل بهره جویید. اسایتد ماهر کاردانش از تعمیرکاران مجرب نیز هستند. از ویژگی های متمایز کاردانش نسبت به سایر آموزشگاه ها، پشتیبانی مادام العمر و ارائه مدرک بین المللی معتبر است. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

رفع مشکل ضعیف شدن صدا در گوشی های اندروید

 آموزش رفع مشکل ضعیف شدن صدا در گوشی های اندروید

بررسی مشکلات نرم افزاری برای رفع مشکل ضعیف شدن صدا در گوشی های اندروید

با Speaker Booster بلندگوی گوشی اندروید را تقویت کنید.قبل از اینکه به عیب یابی واقعی بپردازیم که چرا ممکن است صدایی از بلندگوی تلفن اندروید شما شنیده نشود؛ باید مطمئن شوید که مشکل یک نقص سخت افزاری واقعی است. چندین راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید.

  1. اولین قدم این است که راه اندازی مجدد را انجام دهید. با این کار، تمام سرویس‌های پس‌زمینه راه‌اندازی مجدد می‌شود و تلفن شما شروعی تمیز می‌دهد، در صورتی که چیزی از آخرین راه‌اندازی مجدد شما خراب شده باشد و ممکن است باعث شود بلندگوی تلفن شما از کار بیفتد.
  2. در مرحله بعد، اگر بلندگوی تلفن شما در حین مکالمه کار نمی‌کند، باید بررسی کنید که آیا خروجی صدای گوشی شما روی بلندگوی داخلی تنظیم شده است یا خیر. اگر به طور مرتب تلفن خود را به هدفون یا بلندگوهای بی‌سیم وصل می‌کنید، ممکن است همچنان به دستگاه دیگری متصل باشد.

علاوه بر این، بلندگو را تست کنید. برای این کار ابتدا در تنظیمات صدا را به پایین ترین حد برسانید. سپس صدا را تا حداکثر خود بالا ببرید. برای آزمودن بهتر، سعی کنید موسیقی را در هر دو سطح پخش کنید تا مطمئن شوید که گیر نکرده است. همچنین اگر بلندگوهای تلفن شما خفه هستند، می‌توانید به چند برنامه افزایش صدا کمک کنید تا صدای بلندگوی خود را برطرف کنند.

اینها سعی می کنند به طور مصنوعی صدای خروجی را پمپاژ کنند؛ که می تواند در صورتی که صدای گوشی شما به دلیل نقص در سطح پایینی قرار گیرد، کار کند. برنامه موسیقی انتخابی شما نیز می تواند در اینجا مقصر باشد. بنابراین یک راه قطعی تر این است که آهنگ زنگ یا زنگ هشدار را از تنظیمات صوتی گوشی خود پخش کنید. می توانید این کار را با رفتن به تنظیمات > صدا > آهنگ زنگ و انتخاب یکی از گزینه های موجود انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که صدای تماس شما در حین انجام این کار زیاد است.

بررسی کردن حالت ایمن یا SAFE MODE رفع مشکل ضعیف شدن صدا در گوشی های اندروید

حالت امن اندروید را فعال کنید. اندروید به شما امکان می‌دهد یک حالت stripped-down را راه‌اندازی کنید؛ که فقط نرم‌افزار اصلی را که گوشی شما با آن حمل کرده‌اید اجرا می‌کند. انجام این کار به شما امکان می‌دهد تا گوشی خود را بدون ایجاد هیچ سرویس یا برنامه شخص ثالثی در تشخیص اختلال، عیب یابی کنید. این حالت امن نامیده می‌شود و در هر گوشی اندرویدی وجود دارد.

برای وارد شدن به حالت ایمن، دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. در اعلان به دست آمده، دکمه خاموش یا روشن را لمس کرده و نگه دارید. سپس با مشاهده یک درخواست، OK را فشار دهید. گوشی شما به زودی در حالت ایمن راه اندازی مجدد می‌شود. شما به راحتی می‌توانید با تکرار این روش و انتخاب گزینه Restart برای بار دوم از حالت ایمن خارج شوید.

توجه داشته باشید که مراحل حالت ایمن بسته به دستگاه اندروید شما ممکن است متفاوت باشد. اگر وقتی مراحل بالا را دنبال می‌کنید چیزی ظاهر نشد؛ مدل گوشی خود را در گوگل جستجو کنید یا انجمن‌های پشتیبانی رسمی را بررسی کنید.

علت‌های ضعیف شدن باتری گوشی های اندروید

آب گرفتگی گوشی

یکی از رایج ترین عواقب آسیب آب به تلفن شما، خرابی بلندگو است. آب می‌تواند به سرعت راه خود را به قسمت داخلی متصل به گریل های باز باز کند. بنابراین در صورتی که با این مشکل مواجه شده اید، ابتدا اجازه دهید گوشی خشک شود. روش های مختلفی برای خشک کردن گوشی خیس وجود دارد. می‌توانید هوای داغ را در آن دمیده، آن را در یک کاسه برنج بریزید و موارد دیگر. هر کاری که انجام می دهید، فوراً گوشی خود را خاموش کنید و قبل از اینکه بخواهید از آن نسخه پشتیبان بوت کنید، اجازه دهید کاملاً خشک شود.

اپلیکیشن اندروید Speaker Cleaner: یکی از راه‌های  رفع مشکل ضعیف شدن صدا در گوشی های اندروید با استفاده از برنامه Speaker Cleaner، آب را از بلندگوی تلفن پاک کنید. می توانید برنامه هایی مانند Speaker Cleaner را دانلود کنید. این برنامه ها یک صدای ارتعاشی پخش می‌کنند تا گرفتگی بلندگوها را باز کرده و آب را از آنها خارج کند. این موضوع اثبات شده است. همچنین هیچ هزینه ای ندارد.

مشکلات شبکه گوشی

گاهی اوقات مشکلی که با میکروفون دستگاه اندرویدی خود دارید می تواند به مشکلات شبکه مرتبط باشد. اگر در حال تماس هستید و ناگهان فردی که با او صحبت می کنید نتواند صدای شما را بشنود، ممکن است مشکل به دلیل مشکل شبکه باشد.

انسداد میکروفون

میکروفون دستگاه تلفن همراه اندرویدی شما دارای منافذی است و با گذشت زمان، ذرات کثیفی می توانند در میکروفون جمع شوند و در نتیجه باعث ایجاد انسداد شوند. همچنین، ممکن است هنگام مکالمه ناخودآگاه انگشتان خود را روی میکروفون قرار داده باشید.

 ورودی بلندگوها

اگر می‌پرسید، “چرا صدای تلفن من خفه است؟” به احتمال زیاد بلندگوها پر از گرد و غبار هستند. همانطور که قبلاً ذکر شد، دریچه‌های بلندگوی تلفن هوشمند شما اغلب با گذشت زمان گرد و غبار را جمع خواهند کرد. این موضوع می‌تواند توانایی آنها در انتشار صدا را مختل کند. در این مرحله، باید سعی کنید خودتان گریل ها را تمیز و تاحد ممکن انسداد را برطرف نمایید.

روش های تمیز کردن میکروفون برای رفع مشکل ضعیف شدن صدا

همانطور که قبلا ذکر شد، ذرات خاک می توانند جمع شده و میکروفون دستگاه شما را به راحتی مسدود کنند. تمیز کردن میکروفون می تواند به حل مشکلات میکروفونی که با آن مواجه هستید کمک کند. با دنبال کردن این مراحل ساده، با از بین بردن کثیفی های سوراخ های میکروفون شروع کنید. می‌توانید با دمیدن هوا در بلندگوها، یا با استفاده از دهان خود یا یک قوطی هوای فشرده، شروع کنید.

علاوه بر این موارد، می‌توانید سعی کنید خرده های کوچک و تکه های گرد و غبار را با استفاده از جاروبرقی بیرون بکشید. با این حال، ممکن است با این کارها بر روی داخلی گوشی خود اثر بگذارید. بنابراین اگر این کار را انجام می‌دهید باید مراقب باشید. یکی دیگر از گزینه های خوب این است که به آرامی کوره های بلندگو را با یک مسواک قدیمی بشویید. با این کار به از بین بردن کثیفی کمک می‌کند. اگر جدا کردن گوشی شما آسان به نظر می‌رسد؛ می‌توانید داخل آن را بشوید. سپس گرد و غبار را نیز از داخل آن خارج کنید.

برنامه های شخص ثالث

برنامه های شخص ثالثی وجود دارند که می‌توانند عملکرد دستگاه تلفن همراه اندرویدی شما را تغییر دهند. اگرچه هیچ آسیبی به سخت افزار دستگاه شما وارد نمی کند، اما می تواند روی میکروفون شما تأثیر بگذارد.

بازگرداندن گوشی به حالت کارخانه

وقتی متوجه شدید که میکروفون گوشی شما از کار افتاده است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید. ممکن است یک مشکل جزئی باشد، بنابراین راه‌اندازی مجدد دستگاه می‌تواند به رفع مشکل میکروفون کمک کند.

آزمایش تلفن خود در حالت ایمن، همانطور که در بالا ذکر شد، احتمال اینکه یک برنامه شخص ثالث دلیل کار نکردن صدای تلفن شما باشد را رد می‌کند. اگر بلندگوهای تلفن شما در حالت ایمن به درستی کار کردند، می‌توانید سعی کنید مشکل را در یک برنامه، تنظیمات یا دستگاه خاص جدا کنید. اگر فقط پس از ایجاد تغییرات در این گزینه ها با این مشکل بلندگو مواجه شده اید، سعی کنید آنچه را که تغییر داده اید لغو کنید.

در صورت عدم موفقیت، می توانید ادامه دهید و یک هارد ریست انجام دهید. حتی اگر تغییر به حالت ایمن تأثیری نداشته باشد، می‌توانید این بازنشانی کارخانه‌ای را انجام دهید. با انجام این کار، گوشی شما از نو شروع به کار می کند و احتمال خرابی هر نرم افزاری بر روی بلندگوها را از بین می برید. اغلب گزینه بازنشانی را در تنظیمات > سیستم > گزینه‌های بازنشانی پیدا می‌کنید. اما اگر آن را نمی‌بینید، می‌توانید از نوار جستجو در بالای برنامه تنظیمات استفاده کنید.

بررسی کردن نماد هدفون

ممکن است پس از برداشتن هدفون همچنان نماد هدفون بر روی دستگاه تلفن همراه شما ظاهر شده و میکروفون گوشی شما هنوز کار نکند. کافی است هدفون را دوباره در جک هدفون قرار دهید. در نهایت دوباره آن را بردارید تا نماد هدفون پاک شود.

غیر فعال کردن دستی خروجی هدفون

هدفون برنامه اندروید را غیرفعال کنید. گاهی اوقات ممکن است بلندگوی تلفن شما کار نکند. اما هدفون شما کار خواهد کرد. وقتی لوازم جانبی را از جک صدا جدا می‌کنید؛ ممکن است Android این رویداد را پردازش نکند و گوشی شما در حالت هدفون گیر کند و بلندگوهای تلفن شما کار نکنند. این بدان معنی است که علیرغم اینکه شما هدفون خود را جدا کرده اید، اسپیکر شما غیرفعال می‌شود.

معمولاً می‌توانید این باگ را با یک راه اندازی مجدد استاندارد برطرف کنید. اما اگر این کار را انجام نداد، می‌توانید یک برنامه رایگان با نام مناسب Disable Headphone را امتحان کنید. با تکان دادن یک سوئیچ، غیرفعال کردن هدفون به شما این امکان را می دهد که به صورت دستی گوشی خود را مجبور کنید از حالت هدفون خارج شود و صدا را از طریق بلندگوهای آن پخش کند.

عملکرد هدفون را نیز به روشی برعکس غیرفعال کنید. به هر دلیلی، اگر تلفن شما قادر به انتقال صدا از طریق لوازم جانبی متصل نیست، می‌توانید حالت هدفون را به صورت دستی با استفاده از برنامه فعال کنید.

بررسی کردن تنظیمات صدای دستگاه

اگر صدای دستگاه شما قطع است، ممکن است فکر کنید که میکروفون شما معیوب است. به تنظیمات صدای دستگاه خود بروید. بررسی کنید که صدای تماس یا صدای رسانه شما بسیار کم یا بی صداست. اگر اینطور است، به سادگی میزان تماس و حجم رسانه دستگاه خود را افزایش دهید. توجه داشته باشید؛ حتما پیش از بازنشانی به تنظیمات کارخانه از گوشی خود بک آپ بگیرید. با ابن کار از، از دست دادن فایل های مهم جلوگیری می‌نمایید.

اگر با روش‌های بالا مشکل میکروفون موبایل اندرویدی‌تان برطرف نشد. باید دستگاه خود را برای تعمیر آن به تعمیرگاه موبایل ببرید. بررسی کنید تا مطمئن شوید که گوشی شما به طور تصادفی بی صدا نشده باشد. اگر صدا در حین تماس به اندازه کافی بلند نیست؛ سعی کنید میزان صدا را به بالاترین سطح برسانید. در حین تماس، دکمه افزایش صدا را در کنار تلفن خود فشار دهید. علاوه بر آن می توانید صدا را از منوی تنظیمات دستگاه خود تست کنید.

  1. به قسمت تنظیمات بروید.
  2.  بر روی صداها و لرزش کلیک کنید.
  3.  گزینه صدارا انتخاب نمایید.
  4. نوار را بلغزانید تا صدا را به سطح دلخواه خود برای هر نوع صدا تنظیم کنید.

ابتدا هر چیزی که به جک هدفون وصل شده است؛ مانند: میله های سلفی یا هدفون را بردارید. همچنین، موانعی مانند؛ هر قاب یا پوشش محافظی را که باعث قطع شدن صدا یا مسدود ساختن بلندگو می‌شوند؛ حذف نمایید.

خروج از نسخه موبایل