آموزشگاه فنی حرفه ای کاردانش

عیب یابی لپتاپ لنوو

حینلپ تاپ‌های لنوو هم مانند سایر برندها پس از مدتی استفاده دچار مشکلاتی خواهند شد. برای عیب یابی لپتاپ لنوو در برخی مسائل به ویژه نرم افزاری تقریبا نیازی به متخصصین نخواهد بود. اما بیشتر مسائل سخت افزاری را باید به تعمیرکاران حرفه ای سپرد. علاوه بر آن، بیشتر تعمیرات سخت افزاری از مشکلات نرم افزاری عمیق و گم شده ای نشات می‌گیرند. بنابراین نباید از کنار مسائل پیرامون لپ تاپتان به سادگی عبور کنید. لازم به ذکر است؛ گاهی عیب یابی غیر کارشناسانه باعث وخامت مشکلات، بیشتر از قبل خواهد شد. به همین دلیل آموزشگاه فنی و مهندسی کاردانش در دوره آموزش تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر تمامی مسائل پیرامون نگهداری، باز کردن لپ تاپ، مسائل نرم افزاری و سخت افزاری و عیب یابی لپ تاپ های لنوو و سایر مدلهای لپ تاپ را به هنرجویان آموزش می‌دهد.

این دوره‌ها با تمرکز بر یادگیری عملی توسط بهترین اساتید ایران تشکیل می‌شوند. اساتید کاردانش از تعمیرکاران فعال با سابقه کاری و مهارت‌های برجسته هستند. از مزیت های این دوره علاوه بر ارائه مدرک بین المللی معتبر، پشتیبانی با ضمانت چند ساله نیز می‌باشد. همچنین هنرجویان در صورت تمایل به ورود به عرصه های کاری، با ارزیابی اساتید به بازارهای کار معرفی خواهند شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

مراحل عیب یابی لپتاپ لنوو

عیب یابی لپتاپ لنوو

  1. سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید.
  2. به روز رسانی نرم افزار را انجام دهید.

سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید

  1. روی دکمه Start Windows دکمه Windows که اغلب در گوشه سمت چپ پایین صفحه نمایش رایانه شما قرار دارد کلیک کنید.
  2. Power را فشار دهید.
  3.  Restart انتخاب کنید.
  4. راه‌اندازی مجدد منابع موقتی را که ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند پاک می‌کند.

 به روز رسانی نرم افزار را اعمال کنید

برای به روز رسانی سیستم عامل با Windows Update شروع کنید. در مرحله بعد، از به روز رسانی سیستم لنوو برای نصب خودکار نرم افزار استفاده کنید. نصب به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار ابتدا به تیم‌های پشتیبانی Lenovo کمک می‌کند؛ تا اگر سیستم همچنان مشکل داشت، کمک سریعی ارائه دهند.

 نحوه اجرای Microsoft Windows Update

  1. ویندوز 11: روی Start کلیک کنید > تنظیمات را باز کنید > Windows Update را باز کنید.
  2. ویندوز 10: روی Start کلیک کنید > تنظیمات > به روز رسانی ها و امنیت > Windows Update را باز کنید.
  3. ویندوزهای 7،8: رایانه شخصی خود را به روز نگه دارید. برای این کار به روز رسانی خودکار را روشن یا خاموش کنید.

 نحوه اجرای به‌روزرسانی سیستم لنوو

 اضافه کردن نرم افزار جدید مشکلی ایجاد می‌کند؟

هنگامی که به لپ تاپ  نرم افزار جدیدی اضافه می‌شود ممکن است با مشکلاتی روبرو شود. اگر اضافه کردن نرم افزار جدید مشکلی ایجاد کرد؛  برای عیب یابی لپتاپ لنوو در این موارد،در پشتیبانی ویندوز، برنامه ها را در ویندوز 10 و 11 تعمیر یا حذف کنید. برای کاربرانی که با عملکرد سیستم مشکل دارند؛ بهترین اقدام استفاده از به‌روزرسانی سیستم لنوو (LSU) برای دریافت بیشتر به‌روزرسانی‌هاست. اگر مشکل ادامه داشت؛ سطح نسخه درایورها و نرم افزارها را با مقایسه آنهایی که برای نصب به صورت دستی در https://pcsupport.lenovo.com در دسترس هستند. بنابراین آن را بررسی کنید.

سیستمی را انتخاب کنید که با به‌روزرسانی‌های سیستم مورد نیاز مطابقت داشته باشد. برگه Drivers & Software را انتخاب کنید؛ تا همه به‌روزرسانی‌های سیستم را ببینید. هر نسخه جدید پیدا شده را نصب کنید. جدیدترین فایل‌ها به احتمال زیاد کمک می‌کنند. تاریخ انتشار و 30 روز گذشته را انتخاب کنید. ممکن است نیازی به نصب همه فایل ها از لیست حاصل نباشد. به دنبال مناطقی باشید که مشکلات در آنها رخ می دهد. برای مثال، در صورت بروز مشکلات ویدیویی، فایل‌ها را از قسمت Display and Video Graphic نصب کنید.

مشکلات رایج لپ تاپ لنوو

زمانی که لپ تاپ لنوو شما کار نمی کند؛ ممکن است به دلیل مشکلات سیستم عامل، نرم افزار یا سخت افزار باشد. موارد زیر از جمله مشکلات رایج لپ تاپ لنوو است که شما را در عیب یابی لپ تاپ لنوو کمک می‌نماید.

  1. صوتی و تصویری: میکروفون و بلندگوهای شما می‌توانند به دلیل بی صدا کردن آنها یا مشکل در درایورها یا نرم افزار کار خود را متوقف کنند. وب‌کم داخلی نیز ممکن است خراب شود.
  2. صفحه‌کلید و صفحه‌کلید لمسی: صفحه‌کلید یا پد لمسی ممکن است دیگر پاسخ ندهد یا کلیدها خراب شوند.
  3. عملکرد: گاهی اوقات، ممکن است لپ تاپ بیش از حد گرم شود یا سرعت آن تا حد خزیدن کاهش یابد.
  4. صفحه نمایش: چیزی روی صفحه نمایش نمی‌بینید. یعنی صفحه سیاه، سوسو زدن یا چیز دیگری است.
  5. باتری: ممکن است لپ تاپ شارژ یا روشن نشود. حتی اگر باتری برای مدت طولانی شارژ نمی‌شود.

چگونه لپ تاپ لنوو خراب شده را تعمیر کنیم؟

برای اینکه لپ تاپ خود را در خانه تعمیر کنید؛ این مراحل را به ترتیب دنبال نمایید. اما در صورت امکان ابتدا کامپیوتر را ریستارت کنید.

  1. عیب یابی میکروفون، این که آیا میکروفون اصلاً کار نمی کند؛ یا اگر مشکلات صوتی وجود دارد.
  2. اسپیکرهای لپ تاپ را تست کنید. بیشتر مشکلات بلندگوها، فراتر از آسیب های شدید، قابل رفع هستند.
  3. دوربین داخلی را تست کنید.
  4. اگر صفحه‌کلید شما پاسخ نمی‌دهد یا برخی از کلیدها کار نمی‌کنند؛ می‌تواند به راحتی برطرف شود. مگر اینکه آسیب سخت‌افزاری وجود داشته باشد.
  5. تاچ پد به طور نامنظم پاسخ نمی‌دهد یا عمل نمی کند.
  6. لپ تاپی که بیش از حد گرم شده است را با خیال راحت خنک کنید. گاهی اوقات موضوع حذف گرد و غبار یا جابجایی کامپیوتر است.
  7. اگر کامپیوتر کند است.

اگر چندین مشکل دارید یا فقط یکی از آنها را نمی‌توانید برطرف کنید؛ لپ تاپ Lenovo خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید. از این به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید. این فوق العاده و غیر قابل برگشت است. بنابراین، حتما پیش از آن اطلاعات را از داخل لپ تاپ منتقل کنید.

نکات مهم در عیب یابی لپ تاپ لنوو

موارد ارائه شده از دیگر مشکلاتی است که ممکن است علت خرابی لپ تاپ لنوو باشد. با بررسی موارد زیر سریهتر می‌توانید عیب لپ تاپ را پیدا کنید.

نوت بوک راه اندازی نمی‌شود

ابتدا هارد دیسک را در بیاورید. سپس آن را بیرون بگذارید. در نهایت Checkdisk را بررسی کنید. مشکل راه اندازی سیستم، نسبتاٌ رایج است. ممکن است؛ یک فایل در سیستم ناموجود یا یک بخش بد در هارد دیسک وجود داشته باشد.

  1. می‌توان با استفاده از دستور العمل های سازنده، ابتدا هارد دیسک را جدا، سپس درایو را در محل USB جا دهید.
  2. کابل محل USB را به ورودی باز آن در کامپیوتر روشن، انصال دهید.
  3. اگر سیستم فایل شما سالم باشد؛ هارد دیسک به صورت یک درایو خارجی نشان داده می‌شود. 
  4. سعی کنید؛ با باز کردن یک DOS prompt و تایپ کردن X، درایو خاجی، چک دیسک را راه اندازی کنید.
  5. اینتر را فشار دهید؛ “chkdsk /f.” را تایپ کنید.
  6. امکان دارد؛ سیستم از شما بخواهد دیسک را از خارلت نصب درآورید.
  7. در این حالت Y را تایپ کنید. در نهایت اینتر را فشار دهید.

با انجام این مراحل، برخی اطلاعات درباره دیسک به نمایش در خواهند آمد. سپس دیسک اسکن می‌شود. اینجا هر خطایی، توسط دیسک رفع خواهد شد. در گزارشی تغییرات به وجود آمده در دیسک قابل مشاهده است. در نهایت می‌توانید نوت بوک را دوباره نصب و هارد دیسک را فعال کنید.

عیب یابی لپتاپ لنوو زمانی که شبکه بیسیم متصل نمی‌شود

در این حالت، اتصال به اینترنت وجود ندارد. برای حل این مشکل ابتدا باید مطمئن شوید؛ دستگاه بیسیم روشن است و مسیریاب نام شبکه را نشان می‌دهد.

  1. همیشه باید از روشن بودن شبکه بیسیم مطمئن شوید. همچنین امنیت این شبکه با دیدن نام SSID فراهم خواهد شد. بنابراین این موارد را باید چک کنید.
  2. برخی لپ تاپ های لنوو برای انصال به شبکه، دکمه بیرونی و جدا از تنظیمات نرم افزاری دارند.
  3. ابزاری جهت تنظیم کردن و ایمن سازی شبکه اینترنت شما وجود دارد. مانند NETWORK MAGIC ، با کمک این ابزار اتصالات شبکه اینترنت شما درست خواهد شد. همچنین این ابزار به شما مکان های اتصال امن وای فای را نیز نشان می‌دهند.

عیب یابی لپ تاپ لنوو زمانی که هارد دیسک کند است

در صورتی که زمان زیادی به بارگذاری برنامه ها لازم است؛ و انتقال فایل ها به کندی انجام می‌شود. این موارد همه نشان دهنده؛ کند شدن هارد دیسک است. برای رفع این مشکل از سازماندهی نشدن اطلاعات شما نشات می‌گیرد. زیرا لپ تاپ لنوو، برای انتخاب داده ها از بین این اطلاعات به زمان زیادی نیاز دارد.

  1. می‌توانید از ابزار Disk Defragmenter استفاده کنید.
  2. از طریق منوی برنامه در پوشه ابزار سیستم ها، یا برنامه های قابل دسترس، به این برنامه اجازه دسترسی دهید.
  3. روی کلید انالیز کلیک کنید؛ با این کار نیاز درایو را به دیفرگ(defrag) کردن بررسی می‌کنید. 
  4. اگر درایو نیاز به این کار داشت؛ بر روی دیفرگ کلیک نمایید.

شارژ باتری سریع تخلیه می‌شود

این مشکل زمانی رخ می‌دهد که لپ تاپ به برق متصل نیست؛ و تنها چند دقیقه کار خواهد کرد. علت این امر استفاده از باتری های لیتیومی است. طول عمر این باتری ها کم است. بنابراین پس از اتمام گذشت زمانی از استفاده، شارز باتری به سرعت تمام خواهد شد. حتی در شرایطی شارژ شدنشان نیز مدت زمان کمی را شامل می‌شود. بهترین روش برای حل این مورد، در لپ تاپ های لنوو، تعویض باتری است. اعلب باتری ها از پشت یا پایین لپ تاپ برداشته می‌شوند.

خروج از نسخه موبایل