آموزشگاه فنی حرفه ای کاردانش

عیب یابی بخاری پژو 405

بخاری بخش مهمی از ماشین است. بخصوص به علت چندکاره بودن، اهمیت آن نیز دوچندان خواهد شد. خراب شدن این بخش مهم و عیب یابی آن نیازمند تخصص و تجربه زیادی می‌باشد. اندکی بی دقتی در این کار مشکلات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد. از این رو آموزشگاه کاردانش دوره آموزش تعمیرات ایسیو خودروهای سواری و سنگین را برگزار می‌کند.

این دوره به علاقه مندان تعمیرات خوردرو فرصت دنبال کردن رویاهایشان و تبدیل شدن به تعمیرکار حرفه ای را می‌دهد. پس از اتمام این دوره گواهی نامه معتبر و بین المللی به کارآموزان ارائه می‌شود. با دریافت این گواهی نامه بدون نیاز به برخورداری از تجربه زیاد، می‌توانید وارد بازار کار شوید. از دیگر ویژگی های این دوره، پشتیبانی مادام العمر شرکت کنندگان است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با پشتیبان های ما تماس حاصل فرمایید.

عیب یابی بخاری پژو 405

کافی نیودن گرمای بخاری

Peugeot 405 heater troubleshooting

بسیاری از رانندگان از گرمای کم بخاری گله دارند . این عیب می تواند به چند علت بوجود آید. تبادل حرارت بین گرمای داخل و هوای بیرون از خوردرو، در رادیاتور به خوبی انجام نمی‌شود. دلیل این مسئله به خرابی رادیاتور یا گرفتگی مجاری آن بازز می‌گردد . در این حالت با تعویض رادیاتور و یا تمیز کردن مجاری آن، تا حدودی این عیب قابل رفع می‌باشد.

شیلنگ و اتصالات را چک کنید. زیرا ممکن است شیلنگ آب متصل به رادیاتور، دچار گرفتگی شده باشد. به همین دلیل آب داغ موتور در شبکه گرمایی رادیاتور به درستی جریان نمی‌یابد. در این حالت نیز تبادل دمایی از رادیاتور به هوای بیرون از خوردرو در بین مجاری رادیاتور صورت نمی‌گیرد.

خراب بودن فن بخاری

در این حالت رادیاتور به درستی عمل نمی‌کند. این بار هم تبادل حرارتی صورت نمی‌گیرد. در حالی که ممکن است مایع خنک‌کننده یا ضد یخ داغ را به هسته بخاری وارد کنید، فن بخاری، بخشی که در واقع گرما را به داخل کابین می‌برد، ممکن است بشکند یا دچار قطعی برق شود. برای بررسی مجدد باید فن بخاری را تست کرد. چنانچه ایرادی در آن وجود داشت با تعمیر یا تعویض آن اقدام کرد.

گاهی آب موتور کافی نیست. یعنی سطح آن بیش از حد پایین است. برای رفع آن کافی است؛ تا به مقدار کافی آب به رادیاتور اضافه شود. همچنین می‌توانید نسبت به هواگیری و یا نشت یابی رادیاتور اقدام نمایید.

خراب بودن ترموستات

ترموستات معیوب یا شکسته، شایع ترین علت گرمای ضعیف خودروها  است. وظیفه ترموستات تغییر مسیر آب و استفاده از گرمای آن می‌باشد.  باز یا بسته بودن قطعه، نه تنها می‌تواند باعث ایجاد مشکل در گرمای خودرو شود؛ بلکه باعث ایجاد مشکل در سیستم خنک کننده موتور نیز خواهد شد. زمانی که ترموستات عمل خود را درست انجام نمی‌دهد؛ عمل تعادل دمایی مختل خواهد شد. بنابراین ابتدا ترموستات را مورد بررسی قرار دهید. سپس در صورت بروز مشکل به تعمیر یا تعویض بپردازید .

نحوه تعمیر ترموستات خراب

  1. اجازه دهید ماشین به مدت 15 تا 20 دقیقه خنک شود.
  2. ترموستات را پیدا کنید؛ در پایه رادیاتور، بین هسته و شیلنگ اصلی قرار دارد.
  3. سپس درپوش رادیاتور را بردارید. برای جابجایی بهتر، قسمت جلوی خودرو را بلند کنید.
  4. یک سطل زیر رادیاتور قرار دهید و با جدا کردن شیلنگ مایع خنک کننده را تخلیه کنید.
  5. ترموستات را بردارید و تعویض کنید.
  6. شیلنگ را دوباره به رادیاتور وصل کنید.
  7. مایع خنک کننده را اضافه کنید و درپوش را دوباره روی مخزن قرار دهید.
  8. ماشین خود را پایین بیاورید. موتور را روشن کن.
  9. صبر کنید تا ببینید گرما می‌دهد یا خیر.
  10. یک تست درایو بگیرید.
  11. بررسی کنید که سطح مایع خنک کننده پایین نیامده است. در صورت لزوم، آن را دوباره پر کنید.

وجود بوی نامطبوع در بخاری

پیش آمدن این مورد بسیار رایج می‌باشد. در این حالت پس از روشن کردن بخاری، بوی نامطبوع در کابین خودرو پخش شده است. به دو دلیل عمده می تواند این ایراد بروز کند. یکی عدم درز بندی مناسب پوسته فن و دومی نشت آب از رادیاتور بخاری است . هرگاه پوسته فن درز بندی مناسبی نداشته باشد؛ هوای اطراف آن وارد کابین شده و بوی نامطبوعی ایجاد خواهد شد. بنابراین واشرها و درز ‌ها را مورد بررسی قرار دهید . برای جلوگیری از نشت آب از شبکه گرمایی باید شیلنگ های ورودی به سیستم را بررسی کنید. البه توجه داشته باشید رادیاتور به صورت جداگانه بررسی  شود. از عدم ایراد و سوراخ در آن مطلع شوید.

اشکال در دریچه های بخاری

گاهی اشکال در دریچه های هوا، مانع از هدایت گرما به کاببین می‌شود. دریچه ها لازم است مورد بازبینی قرار بگیرند.چه مکانیکی و چه از انواع جدید باشند. فرقی نمی‌کند خودروی شما چیست.  برای رفع این موراد چنانچه تجربه کافی ندارید بهتر است از تعمیرکاران باتجربه کمک بگیرید. برای تعمیر بخاری خودروهایی مثل پژو ۴۰۵ ، پژو ۲۰۶ با سمند و مانند آنها نیاز به باز شدن داشبورد می‌یاشد. با اینحال تعمیرکاران خبره بدون باز کردن داشبورد و متعلقات آن به تعمیر بخاری اقدام می‌پردازند .

 کم بودن ضد یخ یا خنک کننده

از دیگر مشکلات رایج، کم بودن ضدیخ یا خنک کننده است. وقتی سطح مایع خنک‌کننده یا ضد یخ شما کاهش می‌یابد، سیال داغ نمی‌تواند به هسته بخاری برسد و بنابراین، کابین شما سرد می‌ماند. اگر موتور خیلی سخت کار کند و بیش از حد گرم شود یا اگر به درستی پر نشده باشد، ممکن است این اتفاق بیفتد.

 خراب بودن مقاومت موتور دمنده

اگر مقاومت موتور دمنده خراب باشد؛ در تنظیم سرعت فن یا اصلاً هواگیری با مشکل مواجه می‌شوید.

گرفتگی هسته بخاری

این مورد کمتر از موارد فوق اتفاق می افتد. زباله ها و ذرات وارد شده به سیستم خنک کننده می‌توانند هسته بخاری خوردرو را مسدود کنند. این مشکل زمانی اتفاق میفتد که یک رادیاتور از داخل زنگ بزند یا زباله ها از داخل رادیاتور عبور کنند و در هسته بخاری قرار گیرند. در هر صورت، شما باید به دنبال نوسازی هسته بخاری خود یا تعویض مستقیم آن بپردازید.

نشتی داشتن رادیاتور

نشتی در رادیاتور می‌تواند مانع از رسیدن مایع خنک کننده به هسته بخاری شما شود. در بدترین حالت ممکن است به موتور شما آسیب برساند.

خراب بودن کنترل های HVAC

به عبارت ساده، دکمه‌ها، دستگیره‌ها یا صفحه‌های لمسی بازخورد لمسی خودرو ممکن است در راهه اندازی سیستم گرمایش کار نکنند. صفحه شکسته و صفحه نمایش لمسی بد می‌توانند منجر به نقص در عملکرد بخاری خوردرو  شوند.

خراب بودن سیم کشی یا سوختن فیوزها

مانند کنترل های خراب HVAC، سیم کشی ماشین نیز ممکن است شکسته یا کوتاه باشد. این به آن معناست که بخاری هنگامی که راننده دستور عملکرد آن را می دهد، فعال نمی شود.

خروج از نسخه موبایل