آموزشگاه فنی حرفه ای کاردانش

علت روشن نشدن لپ تاپ اچ پی

روشن نشدن لپ تاپ اچ پی می تواند در حالت های مختلف و با دلایل متفاوتی اتفاق بیفتد. اگر لپ تاپ روشن می شود اما شروع به کار نمی کند که در اصطلاح به آن بوت نشدن دستگاه گفته می شود دلایل خاصی دارد که باید علت اصلی پیدا شود و جهت رفع آن نیز اقداماتی انجام گیرد.
در صورتی که لپ تاپ از زمان فشردن دکمه پاور روشن نمی شود و صفحه سیاه است هم بسته به دلایل خاص خودش است. در این مقاله قصد داریم  تمامی مواردی که علت روشن نشدن لپ تاپ اچی هستند را معرفی کنیم و راه های حل این مشکلات را نیز توضیح دهیم.
باید این موضوع را دانست حتی با وجود راه هایی برای حل مشکل روشن نشدن لپ تاپ اچ پی، باز هم نیاز هست افراد متخصص مشکلات لپ تاپ را بررسی کنند و برای برخی مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری راه حل ارائه بدهند.
اگر شما هم به حوزه تعمیر لپ تاپ علاقه مند هستید، شرکت در دوره آموزش تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر که در مجموعه کاردانش برگزار می شود را پیشنهاد می دهیم.
روشن نشدن لپ تاپ HP می تواند دلایل زیادی داشته باشد. مشکلات موجود در نرم افزار و سخت افزار یا وجود خرابی در مانیتور لپ تاپ از اساسی ترین دلایل روشن نشدن لپ تاپ اچ پی هستند.

 

 

علت روشن نشدن لپ تاپ اچ پی

 

دلایل روشن نشدن لپ تاپ HP

اولین موردی که در زمان روشن نشدن لپ تاپ اچ پی باید بررسی شود، باتری دستگاه است.

یکی از دلایل روشن نشدن لپ تاپ اچ پی می تواند بروز خرابی در مانیتور لپ تاپ باشد

گاهی وجود ویروس یا برنامه های مخرب در لپ تاپ باعث بروز مشکلاتی مثل روشن نشدن لپ تاپ می شود.

از اصلی ترین مواردی که در زمان روشن نشدن لپ تاپ اچ پی باید به آن توجه کرد سالم بودن شارژر است. در صورتی که شارژر نتواند نیروی لازم لپ تاپ را به باتری منتقل کند، باتری شارژ نشده و طبیعتا لپ تاپ هم روشن نمی شود.

گاهی متصل بودن پورت های لپ تاپ به دستگاه هایی مثل USB نیز می تواند باعث روشن نشدن لپ تاپ شود.

در ابتدا باید منبع بروز خرابی پیدا شود تا بتوان جهت رفع مشکل اقدام انجام داد.

برطرف کردن مشکلات روشن نشدن لپ تاپ HP

برای برطرف کردن مشکل روشن نشدن لپ تاپ اچ پی در ابتدا لازم است علتی که باعث روشن نشدن دستگاه می شود را پیدا کنید. بعضی از مراحل نیاز به تخصص ندارند، اما در برخی موارد هم لازم است به افراد متخصص جهت تعمیرات مراجعه کنید. راه های زیر برای پیدا کردن علت روشن نشدن لپ تاپ و راه حل آن است.

1– باتری لپ تاپ اچ پی خراب است

برای بررسی این موضوع که آیا مشکل روشن نشدن لپ تاپ از باتری و منبع تغذیه هست یا نه می توانید با انجام روش زیر مطمئن شوید.
برای بررسی این موضوع می توان باتری دستگاه را برداشت و بدون باتری لپ تاپ را به شارژ متصل کرد. در‌صورتی که لپ تاپ بدون هیچ مشکلی روشن شود می توان فهمید دلیل روشن نشدن لپ تاپ HP خرابی باتری بوده است. لازم به ذکر است قبل از انجام این مراحل در ابتدا تمامی کابل ها متصل هستند و تست کنید که پریز هم به درستی کار می کند یا نه. بعد از اطمینان که تمامی موارد چک شدند می توان مطمئن شد که مشکل از خود باتری لپ تاپ است.البته استفاده کردن از لپ تاپ بدون باتری مشکلی ایجاد نمی کند. فقط باید در نظر داشته باشید تنها زمانی می توانید از لپ تاپ استفاده کنید که دستگاه  به برق متصل باشد.

2- مانیتور لپ تاپ اچ پی خراب است

اگر فکر می کنید صفحه نمایشگر لپ تاپ شما خراب شده است باید توجه داشته باشید که زمان روشن شدن لپ تاپ، فن فعال است و چراغ های کنار لپ تاپ نیز روشن شوند اما صفحه سیاه باشد در این حالت مشکل دستگاه از مانیتور آن است.
برای بررسی این مشکل بهتر است قبل از روشن شدن دستگاه تمامی پورت های خروجی را بررسی کنید که هیچ دستگاهی به لپ تاپ متصل نباشد. بعد از روشن شدن فن و نویز های لپ تاپ، توجه کنید نور کمی از صفحه خارج می شود یا نه، در صورتی که نور خروجی از لپ تاپ بسیار کم باشد نشان دهنده بروز خرابی در اینورتر نمایشگر است و باید تعمیر و یا تعویض شود.

3-اگر دستگاه روشن می شود اما بوت نمی شود

اگر به تازگی برنامه ای روی لپ تاپ نصب کرده اید و حدس می زنید مشکل روشن نشدن لپ تاپ ناشی از وجود برنامه مخرب یا ویروسی است، بهتر است مسیری که معرفی می شود را بررسی کنید.
در این روش لازم است از حالت امن کمک بگیرید. به این صورت که در زمان روشن شدن لپ تاپ، مرتبا کلید F8 را فشار دهید. بعد از وارد شدن به مراحل بوت لازم است گزینه حالت امن (safe mode) را فعال کرده و سپس به منوی برنامه بروید، برنامه ای که اخیرا نصب شده و مخرب است را حذف کنید تا لپ تاپ روشن شود.

گاهی اوقات هم بوت نشدن لپ تاپ اچ پی می تواند بخاطر آپدیت نبودن برنامه های لپ تاپ باشد. با ایجاد حالت امن و بروزرسانی ویندوز و برنامه ها نیز می توان این مشکل را حل کرد.

4-اتصال USB باعث روشن نشدن می شود

این موضوع که مخصوصا در لپ تاپ های قدیمی رایج تر است، باعث می شود بایوس لپ تاپ از دستگاه USB متصل که قابل جایجایی هست بوت شود. این موضوع باعث ایجاد اختلال در پروسه روشن شدن لپ تاپ می شود و دستگاه روشن نمی شود. برای حل این مشکل کافی است در زمان روشن شدن لپ تاپ تمامی پورت های ورودی خارج شوند.

5-وجود سخت افزار خراب باعث روشن نشدن لپ تاپ شده

در صورتی که به تازگی سخت افزار جدید به لپ تاپ افزوده اید، خراب بودن این قطعه می تواند دلیل روشن نشدن لپ تاپ باشد که لازم است حذف یا تعمیر شود. همچنین از کار افتادن هارد دیسک لپ تاپ می تواند دلیل روشن نشدن لپ تاپ شود که از نشانه های این خرابی این است که بعد از روشن شدن دستگاه، درایو می چرخد اما خاموش می شود. که برای حل این موضوع لازم است هارد دستگاه تعویض شود.

خروج از نسخه موبایل