آموزشگاه فنی حرفه ای کاردانش

علائم خرابی هارد گوشی سامسونگ

با توجه به افزایش روز افزون کاربران گوشی های هوشمتد سامسونگ، به دلیل استفاده زیاد ممکن است مشکلاتی برای دستگاه پیش بیایند. داشتن اطلاعات مناسب در زمان وقوع این چنین رخدادهایی و آمادکی جهت رفع آنها امری مهم به شمار می‌رود. آموزشگاه کاردانش با برگزاری دوره آموزش تعمیرات موبایل، از صفر تا صد علائم خرابی و مشکلاتی که ممکن است برای دستگاه ها به ویژه گوشی های سامسونگ ایجاد شوند؛ به همراه نحوه رفع آنها به شما آموزش خواهد داد. در پایان این دوره ها مدرک بین المللی و معتبری ارائه می‌شود که زمینه ورود شما به بازارکار فراهم می‌سازد. در صورت تمایل به شرکت در این دوره با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

علائم خرابی هارد موبایل

علائم خرابی هارد سامسونگ

به صورت کلی نشانه های متعددی را می توان به خرابی و بروز مشکل در هارد دستگاه نسبت داد. در کل، نشانه های خرابی هارد موبایل، هر یک به نوعی عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار داده و موجب بروز مشکلاتی جدی در گوشی مورد نظر می شوند.

  1. بروز مشکل در حین ریست فکتوری کردن گوشی
  2.  روشن/خاموش شدن گوشی به صورت مداوم
  3. خاموش شدن گوشی به صورت کامل و روشن نشدن
  4. هنگ کردن گوشب یه صورت مداوم
  5. روشن نشدن دستگاه در صورت فلش کردن آن
  6. قفل شدن گوشی بر روی  لوگوی آن در صورت روشن شدن
  7.  هیچ داده ای از دسنگاه پاک یا اضافه نمی‌شود
  8. نمایش پیغام Encrypt Unsuccessful زمانی که دستگاه روشن شده
  9. با بالا آمدن گوشی، دستگاه به روی حالت ویبره می‌رود
  10. پریدن IMEI و بیس باند
  11. نمایش پیغامی مبتنی بر آسیب دیدن حافظه داخلی دستگاه

این ها از نشانه های معمولی هستند که می توان با توجه به آن ها، احتمال سوختن یا ایجاد مشکل در آی سی هارد دستگاه سامسونگ را داد. در برخی مواقع نیز این نشانه ها صد در صد ناشی از خرابی هارد دستگاه نبوده و امکان دارد مربوط به مشکلات دیگری باشند.

ذخیره نشدن داده ها در گوشی

یکی از علائم خرابی هارد موبایل، پاک یا اضافه نشدن داده های دستگاه می‌باشد.  به علاوه، حتی اگر بخواهد داده های قبلی را هم پاک کنید، این امکان وجود نخواهد داشت. معمولا این حالت یکی از اصلی ترین نشانه های خرابی هارد موبایل در نظر گرفته می شود. از طرفی، فرایند (بازگشت به حالت کارخانه) نیز با مشکل برخورد خواهد کرد. در این صورت داده های دستگاه، با این کار هم پاک نمی شوند و گوشی به تنظیمات کارخانه باز نمی گردد.

مشکل روشن و خاموش شدن گوشی

در صوررتی که این حالت بعد از وارد شدن ضربه یا ورود آب به دستگاه اتفاق بیفتد، احتمال زیادی دارد که هارد دستگاه دچار مشکل شده باشد. حالت دیگر نیز زمانی است که گوشی کلا خاموش شده و دیگر روشن نمی شود. در کنار این ها، ممکن است بعد از فلش کردن گوشی یا ریست فکتوری کردن آن، دستگاه به طور کامل خاموش شود.

دلایل خرابی هارد گوشی سامسونگ

به صورت کلی گزینه های زیر را می توان از جمله دلایل بروز مشکل در هارد و ظهور علائم خرابی هارد موبایل در نظر گرفت:

  1. ضربه خوردن به گوشی، زمین خوردن آن و مواردی از این قبیل
  2. ورود آب و رطوبت به دستگاه که همیشه می تواند مشکل ساز باشد
  3. نصب بدافزار ها و نرم افزار های بسیار سنگین مانند بازی هایی با گرافیک بالا که فراتر از توان دستگاه هستند
  4. عدم استفاده از شارژر های مناسب دستگاه و رعایت نکردن اصول شارژ گوشی مانند کار نکردن با دستگاه زمانی که به جریان برق متصل است یا پرهیز از ریست کردن گوشی در زمانی که گوشی به شارژ وصل است.

تعمیر و تعویض هارد گوشی سامسونگ

خرابی هارد همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، یکی از مشکلات رایج در گوشی های سامسونگ می‌باشد. برای رفع این مشکل، ابتدا تعمیرکار بررسی هایی جهت مطمئن شدن از مشکل هارد انجام می‌دهد. برای مثال یکی از کار هایی که انجام می دهد؛ اتصال گوشی به کامپیوتر خواهد بود. اگر پیغام Found New Hardware در کامپیوتر نمایش داده شد، احتمال بسیار زیاد، هارد به مشکل خورده است.

خروج از نسخه موبایل