آموزشگاه فنی حرفه ای کاردانش

ارتفاع استاندارد نصب دوربین مدار بسته

افزایش امنیت خانه از دغدغه های این روزهای افراد و خانواده ها می‌باشد. یکی از رایج ترین روش های این روزها نیز نصب انواع دوربین های مداربسته است. هر چند دوربیین ها به خودی خود باید از ویژگی هایی برخوردار باشند با اینحال نیاز به متخصص برای شناخت و استفاده از آنها به بهینه ترین حالت، احساس می‌شود. افراد مجرب در این حرفه از اطلاعاتی نظیر محل مناسب، زاویه، نوع لنز و ارتفاع نصب دوربین مداربسته برخوردارند که به مشتریان کمک شایانی خواهند کرد. آموزشگاه فنی و مهندسی کاردانش دوره آموزش نصب و تعمیرات دوربین مداربسته برگزار می‌کند. در این دوره به کمک اساتید مجرب، هنرجویان در تمامی مراحل از آموزش تا ورود به بازارکار تنها نخواهند ماند.

اهمیت ارتفاع مناسب نصب دوربین مداربسته

اکثر دوربین های نظارتی در فضای باز بر روی دیوارهای ساختار اصلی خانه یا دیوارهای پیرامونی نصب می شوند. با این حال، تا زمانی که  این دوربین‌ ها در ارتفاع مناسب نصب نشوند، تصاویر مهم را ثبت نخواهند کرد. در این صورت حتی با زوم و بزرگنمایی سوژه ها، به دلیل فاصله زیاد یا زاویه نامناسب باز هم به اندازه ای که باید واضح دیده نخواهند شد.  حتی در این شرایط تصویر دچار کشیدگی می‌شود و غیر واقعی جلوه می‌کند.

نصب دوربین مداربسته در ارتفاعات کم

نصب دوربین مداربسته در پایین می تواند دعوتی برای خرابکاران و اشرار است؛ و راه آسانی برای مجرمان احتمالی تا با آسیب رساندن به لنز دوربین، سیستم امنیتی خانه را مختل کنند.. علاوه بر اینها،  در ارتفاعات کم دوربین ها زاویه دید وسیعی نخواهند داشت. به این معنی است که قادر به نظارت و تصویربرداری از محیط اطراف نیستند.

نصب دوربین مداربسته در ارتقاعات زیاد

نصب بیش از حد بالای دوربین مداربسته، به این معنی است که وقتی فیلم گرفته شده را مشاهده می کنید، فقط بالای سر بازدیدکنندگان را خواید دید. در این شرایط نیز هیچ چهره ای را مشاهده نمی کنید. دوربین های مدار بسته دارای دید در شب هستند؛ برای فعال شدن آن باید در محدوده مناسبی قرارگرفته تا مادون قرمز را برای گرفتن تصاویر بصری ساطع کنند. اگر دوربین خیلی بالا نصب شده باشد، نمی‌تواند به اندازه کافی محیط اطراف را روشن کند و بنابراین تصاویر واضحی را ثبت نمی‌کند.

مناسب ترین ارتفاع نصب دوربین مداربسته چیست؟

ecurity-cameras

به طور کلی، اکثر شرکت های امنیتی نصب دوربین ها را در ارتفاع 2.5 متری توصیه می کنند. البته، این به نوع ملک، مکان مورد نظر برای نصب دوربین و مناطقی از خانه خود که به دنبال نظارت بر آن هستید؛ بستگی دارد.

برخی از صاحبان خانه ترجیح می دهند دوربین های امنیتی خود را در 5 متر نصب کنند. این کار مزایای منحصر به فرد خود را دارد. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه تفاوت ارتفاع می تواند بر نحوه ضبط فیلم دوربین های امنیتی شما تأثیر بگذارد:

ارتفاع 2.5 متر : نصب دوربین های امنیتی خود در ارتفاع 2.5 متری دید کلی از محیط اطراف را ارائه می دهد. تعادل کاملی بین ایمنی دوربین و امنیت محیط برقرار می کند. زیرا از دوربین ها در برابر خرابکاران محافظت می کند و در عین حال پوشش میدانی مناسبی را ارائه می دهد.

ارتفاع 5 متر : همانطور که دوربین امنیتی را بالاتر نصب می‌کنید، محیط اطراف را با زاویه‌ای که دورتر از افق است، می‌گیرید. این به دوربین ها اجازه می دهد تا جایی که ممکن است دورتر را ببینند که به یک میدان دید وسیع تر تبدیل می شود. دوربین‌های امنیتی با تمرکز طولانی در این ارتفاع بسیار سودمند خواهند بود، زیرا لنزهای آن‌ها می‌توانند تصاویر را از فواصل دور دریافت کنند.

نکات مهم در نصب دوربین های مداربسته

ارتفاع دوربین امنیتی تنها بخشی از معادله است. باید سایر عواملی را که بر کیفیت ویدیو تأثیر می‌گذارند، مانند زاویه و میدان دید، در نظر بگیرید. دوربین های با زاویه دید عریض برای پوشش دادن یک منطقه بزرگتر از محیط اطراف خود عالی هستند. البته، این تصویر را مخدوش می کند، به این معنی که جزئیات کمتری ثبت می شود. تقریباً هر دوربین امنیتی می تواند با یک لنز با زاویه دید عریض همراه باشد، در حالی که برخی از دوربین های زوم اپتیکال به اندازه کافی زوم می کنند تا به یک دوربین با زاویه دید عریض تبدیل شوند.

برخی از دوربین ها دارای چندین لنز هستند. با کمک آنها در جهت های مختلف قرار گفته تا میدان دید وسیعی را به تصویر بکشند. این نوع دوربین ها را دوربین پانوراما می نامند. زیرا چندین فید را برای ایجاد نمای پانوراما ترکیب می کنند. مزیت استفاده از دوربین پانوراما این است که میدان دید گسترده ای را بدون به خطر انداختن کیفیت تصویر دوربین دریافت می کند.

اگر دوربین های شما بی سیم هستند، سیگنال Wi-Fi را در اطراف خانه خود بررسی کنید. مهم است که دوربین های امنیتی خانه شما به سیگنال Wi-Fi قوی برای ضبط و پخش فیلم دسترسی مطمئن داشته باشند. بدون اتصال به اینترنت، دوربین می تواند از سیستم امنیتی خانه شما جدا شود. اگر سیگنال Wi-Fi ضعیف باشد، فیلم ویدئویی ممکن است خراب و بی کیفیت شود.

محل مناسب نصب دوربین مداربسته

  1. به جای تمرکز بر تعداد خاصی از دوربین های امنیتی برای نصب، در نظر بگیرید که کدام مکان ها در داخل و اطراف خانه شما وسیع ترین محدوده دید را ارائه می دهند. در حالی که موقعیت همه خانه ها متفاوت است، اکثر آنها دارای نقاط پرترافیک و آسیب پذیر در برابر نفوذ هستند. شما باید دوربین هایی را قرار دهید تا حد امکان این مناطق را پوشش دهند.
  2. دوربین را در سمت درهای جلو، عقب و جانبی قرار دهید. سارقان اغلب از درب جلو یا پشت وارد خانه می شوند. دوربین های خارجی را در بالا یا نزدیک هر دری که به خانه شما منتهی می شود قرار دهید.
  3. پنجره های رو به خیابان، ممکن است به دلیل حفظ حریم خصوصی خود بیشتر در معرض شکستگی قرار بگیرند. دوربین های خارجی را بالای این پنجره ها نصب کنید یا از دوربین های داخلی که رو به پنجره های مورد نظر هستند استفاده کنید.
  4. مسیرهای رانندگی، اگر یک سارق به خانه شما نزدیک شود، ممکن است از خیابان شما عبور کند یا سعی کند از درب پارکینگ شما وارد شود. قرار دادن یک دوربین بیرونی می تواند به شما در تشخیص فعالیت مشکوک کمک کند.
  5. مناطق مشترک اگر سارق وارد خانه شما شود، ممکن است تمایل به جستجوی اشیای قیمتی در مناطق خاصی مانند اتاق نشیمن و اتاق خواب اصلی داشته باشد. برای نظارت بر این فضاها از دوربین استفاده کنید.
  6. راه پله ها برخی از خانه ها دارای بالکن یا زیرزمین هستند که به نقاط ورودی منتهی می شوند.  این به سارقان اجازه می‌دهد تا از آنها برای ورود به داخل استفاده کنند. یک دوربین روی پله ها قرار دهید تا هرگونه فعالیت مشکوکی را مشاهده کنید.

10مورد از بهترین دوربین امنیتی بی سیم

  1. Reolink Argus 3 Pro: به طور کلی بهترین
  2. Wyze Cam v3: بهترین دوربین ارزان قیمت
  3. Eufy Solo IndoorCam C24: بهترین دوربین داخلی
  4. Arlo Pro 4: بهترین برای خانه هوشمند
  5. Google Nest Cam (باتری): بهترین فناوری
  6. Ring Stick Up Cam Battery: بهترین برای الکسا
  7. Amcrest 4MP ProHD: بهترین پان شیب
  8. Abode Iota: بهترین دوربین همه کاره
  9. Blink Indoor: بهترین عمر باتری دوربین خانگی 1080p YI: بهترین دوربین فوق‌العاده اقتصادی
  10. Reolink Argus 3 Pro
خروج از نسخه موبایل