آموزشگاه فنی حرفه ای کاردانش

اگر در ماشین لباسشویی قفل شد چه کنیم؟

قفل شدن در ماشین لباسشویی ممکن ست برای همه پیش بیاید. در این مواقع باید بدون کلنجار رفتن با در پیش روی کنید. در غیر این صورت موجب بوجود آمدن خسارات جبران ناپذیری خواهید شد. ابتدا باید عیب یابی کنید و تشخیص دهید علت قفل شدن در ماشین لباسشویی چیست. توجه داشته باشید در بسیاری مواقع دلیل این امر به علت خرابی قطعات یا استهلاک آنهاست. بنابراین کار را باید به دست یک متخصص سپرد. همچنین در صورت علاقه به یادگیری این حرفه آموزشگاه فنی و مهندسی دکتربرد با برگزاری دوره آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی ، به شما کمک خواهد کرد. از مزایای شرکت در این دوره پشتیبانی مادام العمر و گواهی نامه معتبر و بین المللی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با پشیبان های ما تماس حاصل فرمایید.

دلایل احتمالی گیرکردن درب ماشین لباسشویی شما

مشکلات زهکشی

What to do if it is locked in the washing machine

اگر همچنان می توانید آب را در درام مشاهده کنید، ممکن است دستگاه شما با مشکل زهکشی مواجه شده باشد. این باعث قفل ماندن درب می‌شود. اگر تصمیم دارید درب ماشین لباسشویی را به صورت دستی باز کنید تا لباس های خود را بازیابی کنید، حوله ها را روی زمین بچینید و با سطل آماده باشید.

تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی می تواند از مشکل زهکشی جلوگیری کند، زیرا انسدادها را از فیلتر خارج می‌کنید. تخلیه دستی ماشین لباسشویی با رفع گرفتگی فیلترهای تخلیه یا تخلیه از طریق لوله تخلیه فیلتر پمپ در جلوی ماشین لباسشویی امکان پذیر است. همچنین می‌توانید از شیلنگ تخلیه برای سیفون کردن آب در یک سطل استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید.

سوئیچ فشار

همچنین ممکن است مشکل از سوئیچ فشار باشد، زیرا وقتی قفل ماشین هنوز روشن است، ماشین لباسشویی نمی‌تواند برای خالی کردن و باز کردن در بازنشانی شود. سعی کنید دستگاه را به مدت 5-10 دقیقه از برق اصلی خاموش کنید و سپس دوباره در را باز کنید.

وجود آب در ماشین لباسشویی

واشرها وقتی هنوز پر از آب هستند باز نمی‌شوند. این عالی است زیرا اگر دستگاه شما به طور ناگهانی مشکل زهکشی داشته باشد از سیلاب جلوگیری می کند. اگر بچه دارید، ممکن است در هنگام کار کردن ماشین در را باز کنند، این مورد شما را نجات خواهد داد. اگر آب در ماشین وجود نداشته باشد و ماشین لباسشویی تمام چرخه ها را با موفقیت پشت سر بگذارد، به احتمال زیاد مکانیزم درب یا قفل واقعی معیوب است.

برخی از واشرها دارای یک سوئیچ فشار هستند که تا زمانی که آب را در درام تشخیص دهد درب را بسته نگه می دارد. در برخی موارد، آب در درام وجود ندارد، اما قفل فعال باقی می ماند. شما باید کلید اصلی را خاموش کنید تا قفل خنک و غیرفعال شود. فقط چند دقیقه طول می کشد تا بتوانید در را باز کنید. یک بار دیگر باید واشر خود را از نظر زهکشی بررسی کنید. اگر به درستی تخلیه شود، ممکن است سیستم فشار از کار افتاده باشد. بهتر است با یک تکنسین حرفه ای تماس بگیرید تا عیب را برطرف کند.

معیوب بودنن قفل ماشین لباسشویی

ممکن است قفل داخلی مشکل داشته باشد.  این باعث می‌شود درب ماشین لباسشویی شما گیر کند. البته این مورد معمولاً فقط در شرایط خاصی اتفاق می افتد. رایج ترین آن زمانی است که دستگاه بیش از حد کار می کند و در نتیجه بیش از حد گرم می شود. دستگاه را روی دیوار خاموش کنید و بازی انتظار را انجام دهید. ممکن است، ساعت ها طول بکشد تا قفل به اندازه کافی خنک و در باز شود. در این شرایط لباسشویی  کمی بوی بدی خواهد گرفت، بنابراین بهتر است داخل آن را یک شستوشوی سریع بدهید.

پیش تر گفتیم در صورتی که ماشین لباسشویی در مدت زمان کوتاهی زیاد استفاده شود، ممکن است بیش از حد گرم شود. اگر دستگاه شما بیش از حد گرم شده باشد، ممکن است مدارهای روی قفل داخلی به همین دلیل از کار افتاده باشند. دستگیره‌های این ماشین‌ها می‌تواند شکننده باشندو به همین دلیل تلاش برای باز کردن در آن، در حالی که قفل است، می‌تواند به قفل آسیب برساند. مطمئن شوید در چنین شرایطی قبل از باز کردن درب ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید.

وجود مشکل در مکانیزم قفل در

مکانیزم شامل دستگیره درب و دستگیره است. اگر قفل درب ماشین لباسشویی شکسته باشد یا دستگیره آن آسیب دیده باشد یا بخشی از این قطعات شکسته باشد، در باز نخواهد شد. قطعات تمایل دارند تا از آسیب جدی تر جلوگیری کنند. بنابراین آنها قبل از اینکه درب ماشین لباسشویی را محکم قفل کنند؛ اطلاع رسانی می‌کنند.

شکسته شدن لولا

لولاهای ماشین لباس‌شویی قدیمی به گونه‌ای طراحی شده بودند که برای چندین دهه دوام بیاورند. افسوس که اکثر واشرهای مدرن آنقدر محکم نیستند و در واقع شکستن لولا بسیار رایج است. خوشبختانه، راه حل آسان است. و شما می‌توانید خودتان لولا را تعویض کنید، بدون اینکه نیازی به تماس با تعمیرکار حرفه ای باشید.

می توانید از طریق قسمت بالایی واشر به لولا دسترسی داشته باشید. معمولاً دو پیچ وجود دارد که باید آنها را باز کنید. آنها به راحتی قابل مشاهده هستند و حذف می شوند. با این حال، گاهی اوقات باید درزگیر درب واشر را بردارید تا به همه پیچ ها برسد. در این حالت می‌توانید درزگیر درب ماشین لباسشویی را بررسی و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

چگونه درب ماشین لباسشویی خود را باز کنیم؟

اگر ماشین لباسشویی شما دارای دری در قسمت بیرونی دستگاه و دستگیره ای است که رو به دایره درب است، می توانید سعی کنید به گیره قفل فشار وارد کنید تا درب را با فنر باز کنید. سیم یا نخ مصنوعی ضخیم را دور لبه در بپیچید و رشته های سیم را از روی یکدیگر به سمت لولای در عبور دهید. رشته ها را محکم بکشید تا گیره در باز شود. اگر دستگیره ماشین لباسشویی شما به سمت دیگری است، پیچ بالای ماشین لباسشویی را باز کنید. ابتدا باید ماشین لباسشویی را خاموش کنید. برای دسترسی به پشت گیره درب، آن را بردارید. گیره را فشار دهید تا در باز شود یا از پیچ گوشتی استفاده کنید.

البته ما اصلا این شیوه را پیشنهاد نمی‌کنیم. زیرا به هر نحوی این کار ممکن است آسیب و خسارتی در پی داشته باشد. هنگام تلاش برای دستکاری باز کردن درب ماشین لباسشویی، باید بسیار مراقب باشید تا از ایجاد آسیب بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر جلوگیری کنید. بنابراین حتما مطمئن شوید که این کار را تنها و بدون کمک تعمیرکار انجام ندهید و با یک متخصص و تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید.

خروج از نسخه موبایل