جشنواره زمستانه تا بهار(جشنواره عیدانه) ۱۰ درصد تخفیف در کل دوره ها مهلت ثبت نام فقط و فقط تا ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲

لوگو آموزشگاه کار دانش
لوگو آموزشگاه کار دانش

چه ساعتی ماشین لباسشویی روشن کنیم؟

دسته بندی :آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ kar-danesh 6560
چه ساعتی ماشین لباسشویی روشن کنیم

مصرف انرزی گاهی اوقات به سو مصرف آن تبدیل می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق راه حل های گوناگونی وجود دارد. برای مثال دانستن بازه های زمانی افزایش مصرف باعث کاهش قبض برق و آب شما خواهد شد. همچنین آموزشگاه فنی و حرفه ای دکتربرد در دوره آموزش تعمیرات ماشین لباسشویی، تمام اصول و قواعد نگهداری از انواع ماشین های لباسشویی را به شما آموزش خواهد داد. از ویژگی های این دوره پشتیبانی مادام العمر و ارائه مردک معتبر بین المللی به کارآموزان است.

بهترین ساعت استفاده از ماشین لباسشویی

Low consumption washing machine

حدود ۸۰ درصد از شهرنشینان از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند. در حال حاضر حدود ۱۵ میلیون دستگاه ماشین لباسشویی در کشور موجود است. متوسط مصرف انرژی این دستگاه 1.26 کیلووات ساعت برای یک سیکل کامل شستوشو می‌باشد. هر سیکل کامل شستوشو حدود ۱.۵ ساعت است.

در طول سال، محاسبه مصرف انرژی یک ماشین لباسشویی حدود ۱۲۱ کیلووات ساعت می‌رسد. اگر این مقدار را برای تمام ماشین لباسشویی‌های در حال کار کشور محاسبه کنیم، سالانه نزدیک به ۱۸۰۰ گیگاوات ساعت انرژی الکتریکی استفاده می‌شود. با بکارگیری توصیه‌های ارائه شده؛ در مصرف برق ماشین‌های لباسشویی به میزان ۱۰ درصد صرفه‌جویی و سبب افزایش طول عمر انها نیز خواهد شد.

در مورد ماشین ظرفشویی، که در زندگی بسیاری از مردم در سال‌های اخیر وارد شده است. یک راهکار این است که پس از صرف ناهار نیمروز، ظرف‌ها را در ماشین بگذاریم و آن را روشن کنیم. طبیعی است این ساعت از ۱۴ تا ۱۷ خواهد بود که قیمت برق در بالاترین حد ممکن است. اگر فرض کنیم ماشین ظرفشویی یک ساعت روشن باشد با توجه به مصرف آن، حدود ۲ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند که قیمت برق در این ساعت ۲.۵ برابر قیمت عادی است و به صرفه نیست.

صرفه جویی کردن انرژی

بهترین زمان برای شستن لباس‌ها چه زمانی است؟

با توجه به نرخ ارائه‌دهنده انرژی خود، اغلب می‌توانید با شستن لباس‌هایتان در ساعات مختلف روز در قبض انرژی خود صرفه‌جویی کنید.
سعی کنید لباس هایتان را قبل از ساعت 4 بعدازظهر یا بعد از ساعت 7 بعد از ظهر، بشویید. شرکت‌های انرژی در «ساعت‌های اوج مصرف» خود هزینه اضافی برای برق دریافت می‌کنند، که شاهد افزایش مصرف انرژی هستند.

در طول تابستان، ماشین لباسشویی خود را صبح زود روشن کنید. مصرف انرژی در بعدازظهرهای گرم به اوج خود می‌رسد. آب و هوای زمستان تقاضا برای برق را در صبح افزایش می‌دهد. بنابراین، لباس‌های خود را شب هنگام و دیروقت بشویید. برنامه‌ریزی برای استفاده از انرژی در ساعات اوج مصرف تنها به لباس‌شویی محدود نمی‌شود. با انجام وظیفه خود برای جلوگیری از ترافیک تقاضای انرژی، می توانید از صرفه جویی در سایر لوازم ضروری الکتریکی مانند تهویه مطبوع، گرمایش و روشنایی نیز استفاده کنید.

روش های کاهش مصرف انرژی

Low consumption washing machine

شستشو با آب سرد

در زمان خرید ماشین لباسشویی، ماشین هایی با دو شیر ورودی، آب گرم و آب سرد انتخاب کنید. ماشین لباسشویی شما حدود 90 درصد انرژی خود را برای گرم کردن آب مصرف می کند. تغییر تنظیمات دمای خود از گرم به سرد می تواند مصرف انرژی را به نصف کاهش دهد. این تغییر دما می تواند حتی خیلی بیشتر در مصرف انرژی صرفه جویی کند. تنها با تغییر دادن حالت استفاده از ۶۰ درجه به ۴۰ درجه سانتیگراد، میزان مصرف انرژی را ۴۰ درصد کاهش خواهید داد.

خشک کردن لباس ها در فضای آزاد

انتخاب خشک کردن لباس ها در هوا علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی به ماندگاری بیشتر لباس ها نیز می افزاید.

بارهای بزرگتر را بشویید

هر چه لباس های داخل ماشین لباسشویی شما کمتر باشد؛ همان مقدار انرژی مکانیکی مصرف می کند. با شستن بارهای بزرگتر از برقی که در حال حاضر استفاده می کنید بهره ببرید.

گیره پرز خشک کن را تمیز کنید

وقتی از خشک کن خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که پرزهای باقی مانده را بعد از هر چرخه بردارید. این امر گردش هوا را بهبود می بخشد و به خشک کن شما امکان این را می دهد تا سریعتر کار کند و برق کمتری مصرف کند.

حالت خشک کردن با سنسور رطوبت

به جای اینکه خشک کن خود را برای مدت زمان دقیقی تنظیم کنید، حالت سنسور رطوبت را امتحان کنید، که به محض خشک شدن لباس به طور خودکار چرخه را به پایان می رساند. باعث صرفه جویی در زمان می شود و می تواند قبض برق شما را کاهش دهد.

استفاده از ظرفیت کامل ماشین لباسشویی

سعی کنید که از ظرفیت ماشین لباسشویی بطور کامل استفاده کنید. در روزهای مشخصی لباس های خود را بشویید. با اینکار حجم بالا را در مدت زمان کمتر شسته اید. همچنین تنها یک یا دوبار در هفته مجبور به انجام این پرسه خواهید بود.

تمیز کردن فیلتر خروجی آب

فیلتر خروجی آب ماشین لباسشویی را به همان دلیل که گیره پرز خشک کن را باید تمیز کنید؛ بررسی کنید.

 بهترین روزهای استفاده

روزهای تعطیل و ساعات اولیه صبح بهترین ایام برای روشن کردن ماشین لباسشویی است

استفاده از برنامه شستوشوی اقتصادی

در هنگام شست‌وشو، از برنامه شست‌وشوی اقتصادی لباس استفاده کنید. این برنامه علاوه بر کاهش میزان مصرف برق برای گرم کردن آب، میزان مصرف آب را نیز کاهش خواهد داد.

جدا کردن لباس ها از همدیگر

در هنگام شست‌وشو، لباس‌های بسیار کثیف را از لباس‌هایی که کمتر کثیف هستند، جدا کنید. هر کدام را جداگانه و با ظرفیت کامل در ماشین لباسشویی قرار دهید.

خارج کردن دوشاخه از پریز

زمانی که شست‌وشوی لباس پایان یافت؛ دو شاخه ماشین لباسشویی را از پریز خارج کنید.به دلیل اینکه ماشین لباسشویی به دلیل داشتن بار پنهان، بر روی حالت استندبای است. و برق را ذخیره می‌کند.

لازم است تعمیر و نگهداری ماشین لباسشویی خود را به طور منظم و دوره ای انجام دهید. به گونه ای که در دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی پیشنهاد شده است. فیلتر و دهانه پودر ماشین لباسشویی را به طور کامل تمیز کنید. حتما توجه کنید که تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی علاوه بر کاهش مصرف انرژی، عمر دستگاه را نیز افزایش خواهد داد.

kar-danesh

مطالب اخیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =

لینک کوتاه: